من به توان n!

Archive for آگوست 8th, 2010

    1. در ایران اسلامی علما خودشان حکومت نخواهند کرد و فقط ناظر و هادی امور خواهند بود. خود من نیز هیچ مقام رهبری نخواهم داشت و از همان ابتدا به حجره تدریس خود در قم برخواهم گشت.
    مصاحبه با خبرگزاری رویتر، نوفل لوشاتو، 5 آبان 1357
    در جمهوری اسلامی کمونیستها هم در بیان عقید خود آزاد خواهند بود
    مصاحبه با سازمان عفو بین الملل، نوفل لوشاتو، 10 نوامبر 1978

«حق با ایشون بود کاملا! ا فرمودن آزادی بیان دارند کجا از آزادی پس از بیان صحبت شد؟زیرکی به این میگن!

    در جمهوری اسلامی زنان در همه چیز حقوقی کاملاً مساوی با مردان خواهند بود.
    مصاحبه با روزنامه گاردین، نوفل لوشاتو، 1 آبان 1357
    در حکومت اسلامی رادیو، تلویزیون، و مطبوعات مطلقاً آزاد خواهند بود و دولت حق نظارت بر آنها را نخواهد داشت
    مصاحبه با روزنامه پیزا سره، نوفل لوشاتو، 2 نوامبر 1978
    در منطق اینها آزادی یعنی به زندان کشیدن مخالفان، سانسور مطبوعات و اداره دستگاههی تبلیغاتی. در این منطق تمدن و ترقی یعنی تبعیت تمام شریان های مملکت از فر هنگ و اقتصاد و ارتش و دستگاه های قانونگذاری و قضایی و اجرایی از یک مرکز واحد. ما همه اینها را از بین خواهیم برد
    سخنرانی برای گروهی از دانشجویان یرانی در اروپا، نوفل لوشاتو، 8 آبان 1357
    نه رغبت شخصی من و نه وضع مزاجی من اجازه نمی دهند که بعد از سقوط رژیم فعلی شخصاً نقشی در اداره امور مملکت داشته باشم. مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتد پرس، نوفل لوشاتو، 17 نوامبر 1975
    دولت اسلامی ما یک دولت دموکراتیک به معنی واقعی خواهد بود. من در داخل ین حکومت هیچ فعالیتی برای خودم نخواهم داشت
    مصاحبه با تلوزیون NBC ، نوفل لوشاتو، 11 نوامبر 1978
    پی نوشت:الان همین رو داشته باشید من بعدا اضافه خواهم کرد به این لیست!…

من!!


ای کاش میتوانستند از آفتاب یاد بگیرند که بی دریغ باشند در دردها و شادی هاشان حتی با نان خشک شان و کاردهایشان را جز از برای قسمت کردن بیرون نیاورند...."احمد شاملو"

بازدید

  • 4٬732 hits
آگوست 2010
ی د س چ پ ج ش
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

بالاترین امتیازها